Postaramy się odpowiedzieć na pytanie: Co to jest AdWords Google?

Google AdWords to najdoskonalsza i większości przypadków najskuteczniejsza platforma reklamowa stworzona przez Google, której celem jest precyzyjne docieranie z reklamą do zainteresowanych osób i skierowanie ich na stronę internetową. Google AdWords może znacząco pomóc w promocji firmy, usług oraz radykalnie zwiększyć sprzedaży produktów w sklepach internetowych.

W przypadku reklam Google AdWords realizowanych poprzez wyszukiwarkę Google czyli tzw Google AdWords Search internauci poszukujący w danej chwili interesujących ich rzeczy poprzez wpisywanie fraz kluczowych otrzymują w wynikach wyszukiwania podpowiedzi od Google w postaci reklam tekstowych prowadzących do promowanych stron internetowych.

Jak działa AdWords w praktyce?

Wyobraźmy sobie, że ktoś szuka w internecie w danej chwili czerwonej sukienki na wesele. Wpisując w okno formularza wyszukiwania na stronie google.pl hasło: „czerwona sukienka na wesele”. Uruchamia się w tym momencie tak na prawdę lawinę zdarzeń, które dzieją się w tle. Algorytm wyszukiwania Google zaczyna przeszukiwanie milionów stron internetowych, sklepów internetowych, prywatnych blogów itp. aby odnaleźć te wyniki, które najlepiej odpowiadają wyszukiwanej frazie. W mgnieniu oka internauta otrzymuje u siebie setki a często tysiące wyników tego wyszukiwania.

Otrzymane wyniki wyszukiwania w wielkim skrócie składają się z tak zwanych wyników organicznych oraz różnego rodzaju modułów reklamowych AdWords. Oczywiście w pierwszej kolejności podawane są zainteresowanym właśnie te drugie, popularnie nazywane też linkami sponsorowanymi. Internauci klikają w nie i wchodzą na stronę internetową firmy. A stąd już tylko mały krok, żeby zostali Twoimi klientami.

google adwords czy pozycjonowanie

Płatne wyniki wyszukiwania w Google versus wyniki organiczne (bezpłatne). Google AdWords czy pozycjonowanie?

Jak kampanie AdWords pomagają w rozwoju firmy?

Łatwo zdobywasz nowych klientów zarówno globalnie jak i lokalnie

AdWords pozwala bardzo dokładnie określić gdzie (lokalizacje), komu (płeć, wiek, zainteresowania etc.) i kiedy (harmonogramy) reklamy będą się wyświetlać. System będzie wyświetlać reklamy klientom zainteresowanym Twoimi produktami właśnie wtedy, kiedy będą ich szukać. Dzięki temu można wykorzystać AdWords do zwiększania grona Klientów zarówno w kampaniach lokalnych jak globalnych (ogólnopolskich bądź kierowanych na dowolny inny kraj na świecie).

Dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów dzięki sieci partnerskiej Google

Kampanie reklamowe AdWords pozwalają też na wyświetlanie reklam graficznych i dynamicznych w setkach tysięcy witryn w sieci partnerskiej Google, czyli w tzw. GDN (Google Display Network). Przykładowo reklamy takie mogą pojawiać się potencjalnym klientom, którzy będą akurat przeglądać witryny internetowe należące do sieci GDN a tematycznie związane z towarami oferowanymi przez Twoją firmę.

Wykorzystaj erę Mobile First

Żyjemy w czasach w których każdego dnia miliony ludzi korzystają do poszukiwania interesujących ich treści ze smartfonów i tabletów. Dzięki umiejętnemu dostosowaniu kampanii reklamowych Google AdWords Twoja oferta może być w zasięgu ręki zainteresowanych nią mobilnych użytkowników internetu. Warto odnotować fakt, że w pierwszym kwartale 2017 roku aż 59% globalnych budżetów wydanych na AdWords zostało „wyklikanych” właśnie na komórkach (za MarketingProfs).

Ile kosztuje AdWords? Czyli słów kilka o rozliczeniach PPC

Kampanie Google AdWords rozliczane są (z nielicznymi wyjątkami) w modelu Pay-Per-Click czyli płacisz za kliknięcie w reklamę. Oznacza to, że zasadniczo płaci się tylko wtedy, jeśli są efekty kampanii w postaci wejść na stronę z kliknięcia w reklamy. Co więcej można określać dzienny budżet kampanii będący limitem wydatków dzięki czemu można doskonale kontrolować wydatki przeznaczane na reklamę.

Jak zrobić AdWords?

Możesz oczywiście wykonać pracę u podstaw i wszystkiego się nauczyć a w efekcie samemu prowadzić kampanie. Możesz też zadać sobie pytanie czy nie była by Ci pomocna zewnętrzna agencja do zarządzania kampanią AdWords? Jeśli będziesz potrzebował fachowego wsparcia – to jesteśmy tu właśnie dla Ciebie!

Zapraszamy do współpracy w zakresie marketingu internetowego, prowadzenia kampanii Google AdWords oraz pozycjonowania stron internetowych!

5.0
02