Czym są rozszerzenia reklam AdWords

Rozszerzenia reklam kampanii AdWords to fantastyczna funkcja pozwalająca na umieszczenie w tak zwanych linkach sponsorowanych dodatkowych informacji. Informacje te mają na celu zachęcać użytkowników do wybrania Twojej oferty i kliknięcia w reklamę. Zwiększają pole wykorzystywane przez reklamę dzięki czemu bardziej się ona wyróżnia podnosząc jednocześnie współczynnik klikalności reklam (CTR). Jeszcze do niedawna mieliśmy do dyspozycji 10 rozszerzeń, między innymi: rozszerzenie objaśnień, rozszerzenie linków do podstron, rozszerzenie połączenia, rozszerzenie lokalizacji czy rozszerzenie cen. Od kilku dni do listy rozszerzeń dołączyło jedenaste, niezwykle ciekawe rozwiązanie: rozszerzenie promocji.

Rozszerzenie promocji AdWords

Rozszerzenie promocji AdWords – przykładowy widok na komputerze z użyciem okazji Black Friday

Co to jest rozszerzenie promocji w AdWords?

Na początek należy zauważyć, że rozszerzenie promocji działa tylko w kampaniach typu sieć wyszukiwania czyli chodzi tu o tradycyjne linki sponsorowane. Przy pomocy tej funkcjonalności reklamodawca może dołączyć do reklamy dodatkowe informacje rozszerzające przekaz tekstowy o aktualne promocje. Do dyspozycji mamy zdefiniowaną listę okazji, które możemy wybrać domyślnie. Na tej liście znajdują się (między innymi oczywiście) takie święta i okoliczności jak: Black Friday, Cyber Poniedziałek, Wielkanoc czy Boże Narodzenie. Wybierając jedną z domyślnie zdefiniowanych okazji automatycznie ustawiony zostaje harmonogram wyświetlania rozszerzenia. Dla przykładu wybierając Black Friday reklamy mogą się wyświetlać w okresie od 15 października do 15 grudnia. Jeśli żadna z domyślnie zdefiniowanych okazji nie zostanie wybrana, wtedy takie ręcznie definiowane rozszerzenie promocji będzie się wyświetlało przez cały rok.

Ważne jest aby pamiętać, że daty ustawiane w konfiguracji rozszerzenia promocji nie definiują dla systemu AdWords tego, kiedy rozszerzenie ma być wyświetlane! Daty te są po prostu informacją, którą możemy wyświetlić dodatkowo w rozszerzeniu promocji. Dzięki nim użytkownicy zobaczą wyświetloną w reklamie tekstową informację w jakim terminie obowiązuje bądź jak długo potrwa wyprzedaż lub oferta specjalna. Zobacz przykład zdeklarowanej daty poniżej.

Rozszerzenie promocji AdWords

Rozszerzenie promocji AdWords – przykładowy widok na urządzeniach mobilnych

Dla uzupełnienia informacji dodam jeszcze tylko, że konfigurując rozszerzenie promocji można także zdefiniować różne inne ustawienia

  • Typy promocji: obniżona cena, rabat w procentach, maksymalna kwota rabatu, maksymalny procent rabatu.
  • Szczegóły promocji: przy zamówieniach powyżej, kod promocyjny.
  • Procentową lub kwotową wartość promocji.
  • Adres url do którego zostanie przeniesiony użytkownik po kliknięciu w rozszerzenie promocji adwords.

Wyróżnij swoją reklamę dzięki rozszerzeniom reklam!

Rozszerzenia reklam kampanii Google AdWords pozwalają znacząco wyróżnić reklamę spośród konkurencji poprzez zamieszczenie jeszcze większej liczby ważnych (z punktu widzenia działu Marketingu firmy) informacji zachęcających klientów do kliknięcia w reklamę. Nowe rozszerzenie promocji jest bardzo fajnym rozwiązaniem, które po miesiącach testów w Stanach wreszcie zostało nam udostępnione i już można go wykorzystać na wiele sposobów. A jako że zbliża się szybko Black Friday i Cyber Monday … pozostaje tylko podziękować zespołowi Google za to sympatyczne narzędzie!

Tomasz Mosionek
Tomasz MosionekEkspert SEM
Właściciel agencji Bunker Studio, świadczącej pod marką AdWords Radom profesjonalne wsparcie dla biznesu w zakresie marketingu internetowego. Od 2002 roku tworzy serwisy internetowe, uruchamia e-sklepy oraz prowadzi kampanie Google AdWords. Z zamiłowania fotograf.