Bezsprzecznie jedną z najważniejszych aktywności dla każdego biznesu działającego lokalnie są właściwie skonfigurowane i prowadzone wizytówki firmowe w darmowej usłudze Google Moja Firma (ang. Google My Business). A na widoczność wizytówki firmowej w lokalnych wynikach wyszukiwania Google w znaczącym stopniu wpływają właśnie opinie o firmie wystawione jej przez internautów.

Czy opinie w internecie są ważne?

Opinie w Internecie, a szczególnie opinie w wizytówce Google są niezwykle ważne! Zarówno z punktu widzenia samego algorytmu Wujka G i wpływu na tak zwane pozycjonowanie lokalne, ale jeszcze bardziej z punktu widzenia potencjalnych klientów poszukujących usług i produktów oferowanych przez nas.

Okazuje się, że w przypadku podejmowania przez konsumentów decyzji zakupowych aż 83% osób podejmuje swoją decyzję o zakupie właśnie na podstawie internetowych opinii! Dodatkowo pozytywne opinie odgrywają ważną rolę w długofalowym budowaniu reputacji i marki firmy.

W tym artykule pokażę Wam instrukcję jak krok po kroku przygotować bezpośredni link do wystawienia opinii w Google Moja Firma.

Poradnik krok po kroku jak zrobić link umożliwiający dodanie opinii o firmie w usłudze Google Moja Firma?

Wizytówka firmowa w Google - opinie o firmie w Google

Dedykowany link pozwalający na dodanie opinii w Google?

Aby ułatwić naszym klientom dodanie ich opinii o firmie możemy zastosować specjalnie zbudowany, dedykowany link (url) po wejściu w który klient jest przekierowywany bezpośrednio do formularza dodawania opinii dla konkretnego biznesu  w bazie firm zarejestrowanych i aktywnych w usłudze Google Moja Firma.

Oznacza to, że klient nie będzie musiał wykonywać męczących kroków polegających na w pierwszej kolejności odnalezieniu wizytówki naszej firmy w Google a następnie na poszukiwaniu miejsca, gdzie trzeba kliknąć żeby dodać opinię. Każda osoba która dostanie od nas taki link (na przykład w mailu zamykającym sprzedaż z prośbą o ocenę i opinię naszych usług bądź produktów) zostanie przeniesiona wprost do właściwego formularza dodawania opinii.

Link do dodawania opinii może wyglądać tak:
http://bit.ly/opinia-o-firmie

lub tak:
https://adwords.radom.pl/go/opinie-google/

a kliknięcie dowolnego z nich przeniesie nas bezpośrednio do googlowego formularza pisania opinii usługi Google Moja Firma.

Formularz dodawania opinii o firmie do którego bezpośrednio poprowadzi nasz dedykowany link
  • Krok 1 – Pozyskanie ID lokalizacji naszego biznesu od Google

Wchodzimy na stronę: https://developers.google.com/places/place-id a następnie w polu „Enter a location” zaczynamy wpisywać nazwę naszej firmy używana w naszej wizytówce Google. Wybieramy naszą firmę z listy rozwijanej. W efekcie wyświetla się mapa Google z lokalizacją naszego biznesu oraz „dymkiem” na którym wyświetla się nazwa firmy oraz nasze ID którego właśnie szukaliśmy.

link do opinii Google

Wyszukany w tym przykładzie ID naszej lokalizacji (Reklama Google Ads i Pozycjonowanie Stron Radom) to następujący ciąg znaków: ChIJu6nZXNFeGEcRn7xfOcVJxdI. 

  • Krok 2 – Bob budowniczy i konstruowanie dedykowanego linka opinii Google 😉

Place ID - dodanie opinii o firmie w Google

Aby finalnie utworzyć link – skopiowane wcześniej ID naszego miejsca dodajemy do następującego adresu według schematu:

https://search.google.com/local/writereview?placeid= nasze ID miejsca 

Czyli otrzymujemy w efekcie następujący link:

https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJu6nZXNFeGEcRn7xfOcVJxdI

Taadam! Pełen sukces! Powyższy link jest dokładnie tym, czego potrzebowaliśmy – czyli jest to link do umieszczania opinii na temat miejsca „Reklama Google Ads i Pozycjonowanie Stron Radom”;) Nie żebym coś sugerował 😉

Można by oczywiście już w tym miejscu zakończyć bo powyższy (nieco przydługi) url jest w pełni funkcjonalny i można go przekazywać naszym klientom. Ale można też oczywiście pójść o krok dalej i przy pomocy dowolnego oprogramowania do skracania linków przygotować bardziej cywilizowaną i łatwiejszą w zapamiętaniu dla nas formę tego skrótu.

  • Krok 3 – Tuningowanie i skracanie linka opinii Google

Jeśli otrzymany dłuuuugi link do opinii Google nie do końca nam odpowiada, możemy na różne sposoby próbować go tuningować lub skracać.

Jednym z najczęściej używanych narzędzi do skracania linków jest serwis Bit.ly. Korzystając z darmowego konta możemy tam przygotować nasz link do postaci na przykład takiej: bit.ly/opinia-o-firmie. W wersji komercyjnej Bit.ly jest oczywiście więcej możliwości tuningowania takiego linka.

Z kolei dla firm posiadających swoje strony firmowe zbudowane na silniku WordPress można skorzystać z różnych wtyczek tworzących de facto przekierowania (301) na stronie w celu przygotowania linku do opinii Google na przykład w taki sposób: adwords.radom.pl/go/opinie-google. Powyższy efekt uzyskałem przy użyciu dodatku do WordPress o nazwie Affiliate Links zainstalowanego na naszej stronie internetowej.

Prawda, że od razu milej to wszystko wygląda?  Nasz link do opinii o firmie w Google Moja Firma jest gotowy!

źródło: Pomoc Google